არც თუ ისე ცოტა რამ მაიკლ ფასბენდერის შესახებ

ხშირად ამბობს, რომ ვერასდროს წარმოიდგენდა თუ ოდესმე ირლანდიურ პაბში შესულს ყველა იცნობდა, თუმცა ირლანდიური პაბი უმნიშვნელოა იმ მასშტაბებთან რა მასშტაბითაც მაიკლ ფასბენდერი გახდა ცნობილი. ფასბენდერი გერმანელია, რომელიც დედის სამშიბლოში, ირლანდიაში გაიზარდა. სამსახიობო კარიერის გარიჟრაჟზე მისი გვარი ხშირად ეშლებოდათ და რეჟისორ რაინერ ვერნერ ფასბინდერის გავლენით მის გვარსაც ასევე წარმოთქვამდნენ. თუმცა ათწლიანი წარმატებული კარიერის თავზე ფასბენდერმა თავისი გვარიც და ადგილიც დაიკავა მსოფლიო კინოინდუსტრიაში. ბოხ და სექსუალურ ხმის ტემბრთან შეზავებული ირლანდიური აქცენტი მაიკლ ფასბენდერის უნაკლო გარეგნობას  კიდევ უფრო მეტ მომხიბვლელობას სძენს.  ორ აპრილს კრიტიკოსებისა და მაყურებლის რჩეული ფასბენდერი  იუბილარია და ის 40 წლის გახდა.

michael-fassbender1

ის, რომ დღეს მსოფლიოს მაიკლ ფასბენდერი ჰყავს, ალბათ მის წარუმატებელ მუსიკალურ კარიერას უნდა ვუმადლოდეთ. მაშინ როდესაც თინეიჯერი იყო და  ირლანდიის ქალაქ ქაუნთ ქერიში ცხოვრობდა, მეგობართან ერთად შექმნა ბენდი. თუმცა ვერც დრამერი იპოვეს და ვერც ბასისტი, მაგრამ ორკაციანმა ბენდმა კონცერტი მაინც ჩაატარა. ლანჩის დროს ადგილობრივ პაბში დაუკრეს, თუმცა საკუთარი მუსიკით შესვენებაზე მისული პაბის სტუმრები დიდად ვერ მოხიბლეს. „რას იზამ?! არავის მოსწონს მეტალიკა ლანჩზე“-ასე მართლებს საკუთარ მუსიკალურ ფიასკოს  ფასბენდერი J, თუმცა მსოფლიო კინომანები იმ უკმაყოფილო მსმენელის მხოლოდ მადლიერები არიან. როცა მიხვდა, რომ მუსიკა მისი სამყარო არ იყო დაიწყო რაღაც ახლის ძიება. სკოლაში ხშირად თამაშობს თეატრალურ დადგმებში, თუმცა თავად თეატრი არასდროს იზიდავდა, აი, კინო სულ სხვა და ბევრად უფრო საინტერესო სამყაროდ ესახებოდა. ირლანდიაში ორჯერ სცადა ჩაებარებინა დრამის კურსებზე, თუმცა ორჯერვე უარი მიიღო. ერთი გამომცდელის ფრაზა კი განსაკუთრებით დაამხსოვრდა-კარში შემოსვლისთანავე ვცნობ მომავალ მსახიობს და შენ ნამდვილად არ ხარ მსახიობი. მხიარულებისთვის გთავაზობთ წარმოიდგინოთ რეაქცია, ის შოკი, რომელიც ამ გამომცდელმა მიიღო, როდესაც კინოში ფასბენდერის შემოქმედებაში ალბათ ერთ-ერთი საუკეთესო ფილმის, „სირცხვლის“ სანახავად კინოთეატრში მივიდა.

წარუმატებელი მცდელობების შემდეგ ფასბენდერმა ლონდონის დრამის ცენტრში გადაწყვიტა ჩაბარება. გამოცდისთვის იაგოს მონოლოგი მოამზადა, გასაუბრებამდე კი ცდილობდა ზემოთხსენებული ლექტორის სიტყვები ამოეგდო თავიდან. იაგოს მონოლოგის რეპეტიცია ასჯერ გაიარა, სრულყოფილებამდე მიიყვანა, თუმცა გამოცდამდე რამდენიმე წუთით, საჭირო ოთახში გასულმა ფასბენდერმა ჟიურის წევრების მოსახიბლად სულ სხვა გზა აირჩია, გადაწყვიტა მთელი მონოლოგი შოტლანდიური აქცენტით წაეკითხა. ჟიური მომენტალურად მოხიბლა, კითხვაზე თუ რატომ შოტლანდიური აქცენტი, უპასუხა რომ ეს ერთგვარ კომიკურობას მატებდა ამ მონოლოგს. შექსპირის სიტყვებში კომიკურობის შეტანა გამბედავი ნაბიჯიაო გადაწყვიტეს გამომცდელებმა და ფასბენდერიც ლონდონის დრამის ცენტრში ჩაირიცხა.

მაიკლ ფასბენდერი არაა მსახიობი, რომელიც ჰოლივუდში ახალგაზრდა შეიჭრა, პირიქით კინოინდუსტრიის სტანდარტების მიხედვით მან საკმაოდ გვიან მოახერხა საკუთარი ადგილის პოვნა. 7-იანს საკუთარ წარმატებულ ციფრად მიიჩნევს, 2007 წელს კი ყველაზე იღბლიან წლად, სწორედ ამ წლის შემდეგ მის მის კარიერაში საინტერესო როლების მთელი სერია იწყება. იმუშავა ახლა უკვე ოსკაროსან ბრიტანელ რეჟისორთან სტივ მაქუინთან, დევიდ კრონენბერგთან, კარი ფუკუნაგასათან, რიდლი სკოტთან. მაიკლ ფასბენდერი კრიტიკოსების ფავორიტია ინდი ფილმებში და ფართო მასების ბლოკბასტერებში. მაიკლ ის იშვიათი გამონაკლია, რომელიც ერთნაირი წარმატებით ასახიერებს როლებს საავტორო კინოში და ფართო მასშტაბიან სათავგადასავლო ფილმებში. ის ერთნაირად მაგარია მაგნეტოს და ფრენკის როლებში.

რეჟისორები ვისაც მასთან უმუშავიათ, ამბობენ რომ მაიკლი ერთ-ერთი ყველაზე ორგზანიზებული და მოწესრიგებული მსახიობია. არასდროს აგვიანებს გადასაღებ მოედანზე და არავის ახსოვს შემთხვევა, რომ მის გამო გადაღება შეფერხებულიყო. მაიკლი არის მსახიობი, რომელსაც არასდროს უწევს სიტყვების ძებნა ეს კი ალბათ მის სამსახიობო მეთოდიკასთანაა დაკავშირებული. ფასბენდერი თითოულ გვერდს ასჯერ კითხულობს, ამდენჯერვე რეპეტიციობს. მაგალითად დილმ „შიმშილის“ გადაღების დაწყების წინ, მაიკლ პარტნიორ მსახიობთან ერთად ცხოვრობდა ერთ ოთახში და ისინი თითოულ სცენას დღეში სამსჯერ რეპეტიციობდნენ. როლში ბოლომდე შესასვლელად არც ფიზიკურ ტრანსოფრმაციას ერიდება, მაგალითად „შიმშილში“, სადაც ის ბრიტანული მთავრობის წინააღმდეგ ამბოხებულ მოშიმშილე ირლანიდელ ტყვეს თამაშობს, 12 კილოგრამი დაიკლო. ფასბენდერი თამამია, შეუძლია კამერის წინ მოშარდოს („სირცხვილი“) ან სრულიად შიშველმა ითამაშს კამერის წინ. როგორც წესი ფილმში მოშარდვის სცენებს იღებენ უხილავი მილით, თუმცა ფასბენდერმა გადაწყვიტა ეს თავად გაეკეთებინა, ამისთვის კი სამი ცდა და იმის დავიწყება დასჭირდა, რომ ხალხით სავსე ოთახში იდგა. ბევრს და დიდხანს ლაპარაკობდნენ მის სასქესო ორგანოზე „სირცხვილის“ ეკრანებზე გამოსვლის შემდეგ, სადაც მან სექსდამოკიდებული ადამიანის როლი შეასრულა.

fassbenddeer

ძალიან საინტერესოდ დაიწყო მისი თანამშრომლობა სტივ მაქუინთან. როდესაც მაიკლი „შიმშილის“ ქასთინგზე მივიდა, რეჟისორმა ის დაიწუნა, თუმცა ქასთინგის დირექტორი დიდი ხნის განმავლობაში ცდილობდა სტივ მაქუინი დაერწმუნებინა, რომ ფასბენდერი იდეალური კანდიდატი იყო. რეჟისორმაც მეორედ დაიბარა მსახიობი ქასთინგზე და მაშინ ის უკვე ნამდვილად ბრწყინავდა, ამბობს ინტერვიუებში რეჟისორი.

„სირცხვილის“ ეკრანებზე გამოსვლის შემდეგ ეუბნებოდნენ, რომ ოსკარს იმსახურებდა. თავად არ აქცევდა ყურადღებას, მაგრამ ნელ-ნელა დაიჯერა, რომ მისი პერფორმანსი ოსკარს თუ არა ნომინაციას მაინც მიიღებდა. თუმცა ასე არ მოხდა, რამაც გულიწყვეტა და იმედგაცრუება გამოიწვია, თუმცა ცოტა ხნის შემდეგ გააცნობიერა, რომ პრობლემა მის პრიორიტეტებში იყო და ოსკარიც არ უნდა იყოს მსახიობის მთავარი მამოძრავებელი ძალა. კარგი პატარა გაკვეთილი იყოო-ამბობს ფასბენდერი.

აკვარიუმის“ , სადაც ფასბენდერი ასახიერებს მამაკაცს, რომელსაც ერთდოულად აქვს ურთიერთობა ქალთან და მის თინეიჯერ შვილთან, ნახვის შემდეგ რიდლი სკოტმა ფასბენდერი აღმოაჩინა. „პრომეთეს“ გადაღებების დაწყებამდე სკოტმა მსაიხობს სთხოვა საკუთარი პერსონაჟის სირთულეების უკეთ შესაცნობად სამი ფილმი ენახა 1.“ლოურენს არაბი“.(პიტერ ო’ტული მთავარ როლში) 2“მოსამსახურე“ (დირკ ბოგარდი მთავარ როლში)3.ადამიანი, რომელიც დედამიწაზე ჩამოვარდა. თითოული ეს ფილმი მას უკეთ დაანახებდა საკუთარ პერსონაჟს.  „პრომეთეში“ის ანდროიდია, რომელიც აღარც საკუთარ სამყაროს ეკუთვნის და ვერც ადამიანებმა მიიღეს.

ფასბენდერის როლების ჩამოთვლა კიდევ შორს წაგვიყვანს, შესაჯამებლად კი შეიძლება ითქვას, რომ ირლანდიელი hottie არცერთ როლში არ მეორდება,ჟანრობრივად ეკლექტური და ყოველთვის ზედმიწევნით ზუსტია, მის არცერთ სცენაში ვერ დაიჭერთ წამიერ სიყალბეს. მას რეჟისორები წამიერი გარდასახვის ოსტატს უწოდებენ. სიმპატიურის, ქარიზმატულისა და ნიჭიერის კარგი ტანდემი-ასეთია ფასბენდერი ჩემთვის. სულ მალე კი კამერის მიღმაც გადაინაცვლებს და რიდლი სკოტისგან ნასწავლ სარეჟისორო საიდუმლოებებს საკუთარი ფილმის შექმნისთვის გამოიყენებს.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s