პედრო ალმოდოვარ კაბალერო

კინო ჩემი ცხოვრება გახდა, მე არ ვგულისხმობ რაიმე პარალელურ, ირეალურ სამყაროს, მე ვამბობს ეს ჩემი ყოველდღიური რეალობაა, ხანდახან მგონია, რომ ჩემი ყოველდღიური ცხოვრბა უბრალოდ მასალა ხდება ჩემი მოდევნო ფილმისთვის

კინოთი უკვე ბევრი წელი ცხოვრობს, როგორც თავად ამბობს მთელი ცხოვრება ანუ უკვე 66 წელი ეს ესპანელი რეჟისორი პედრო ალმოდოვარ კაბალეროა.

მე არ ვცხოვრობ ჩემი მსახიობების ცხოვრებით, მე არ ვცხოვრობ ჩემი ფილმებით, ეს რომ ასე მომხდაროყო , აქამდე მოვკდებოდი, ვიდრე 18 სრულმეტრაჟიან ფილმს გადავიღებდი 

კინოთი ესპანეთის ერთ-ერთ პროვინციულ ქალაქ, კალზადაში დაბადებული პერდო ალმოდოვარი პირველად 42 წლის წინ დაინტერესდა. ესპანელი გლეხების ოჯახში გაზრდილი პედრო 8 წლიდან კათოპლიკურ სკოლაში სწავლობდა და მშობლების დაჟინებული თხოვნით მომავალში პასტორობასაც აპირებდა. კინოს შესახებ პირველად ქუჩის კინოთეატრიდან შეიტყო

კინო ჩემი ნამდვილი განათლება გახდა, იმაზე რეალური ვიდრე რაიმე ცოდნა კათოლიკურ სკოლაში მივიღე

შთაგონების წყაროდ მომავალი კინორეჟისორისთვის ლუის ბუნუელის, ალფრედ ჰიჩკოკი, რაინერ ვერნერ ფასბინდერისა და ინგამრ ბერგმანის ფილმები გახდა. მშობლების სურვილის წინააღმდეგ კინემატოგრაფზე შეყვარებული პედრო ალმოდოვარი საცხოვრებლად მადრიდში გადავიდა, ფრანკოს რეჟისმის დროს რეჟისრურის უნივერსიტეტში შესწავლა შეუძლებელი იყო, ალმოდოვარიც იძულებული გახდა ფილმის გადასაღებად ყველაფერი დამოუკიდებლად გაეკეთებინა, მუშაობდა გამყიდვლად, სხვადასხვა კომპანიის მენეჯერის ასისტენტად , დღის მეორე ნახევარს კი თავის ყველაზე დიდი ინტერესს კინოს უთმობდა. პირველი ნაბიჯები ავანგარდულ თეატრში მოსინჯა, სულ მალე კი მადრიდის ალტერნატიული მოძრაობის სათავეებში აღმოჩნდა. ალმოდოვარი თანამოაზრეებთან ერთად ებძოდა ფრანკოს რეჟიმს, წერდა ნოველებს მთავრობის წინააღმდეგ და მათ თითქმის ყველა ესპანურ ჟურნალში აქვეყნებდა.

ძნელია ჩემს ფილმებს რომელიმე ჟანრი მოარგო, მე ვიტყოდი, რომ ეს ჟანრების ერთობლიობაა

პირველი კინოკამერა პედრო ალმოდოვარმა 22 წლის ასაკში შეიძინა. პირველი მოკლემეტრაჟიანი ფილმიც თავისი სუპერ რვათი გადაიღო. კინოსეანსი კი მადრიდსა და ბარსელონაში მოაწყო. ამას კიდევ რამდენიმე მოკლემეტრაჟიანი ფილმი მოყვა, რომელსაც ძირითადად ბარებში და დახურულ წვეულებებზე აჩვენებდნენ.

ემი ფილმები ძალიან ესპანურია, თუმცა ამავდროულად ძალიან პერსონალური, თუმცა ესპანეთს ჩემი ფილმებით ნუ შეაფასებთ-ასე უპასუხა 2006 წელს ტორონტოს კინოფესტივალზე გამართულ პრეს კონფერენციაზე ჟურნალისტს, რომელმაც პედრო ალმოდოვარს მისი ფილმების წარმატების საიდუმლოს გამხელა მოსთხოვა. მისი გმირები არიან დამნაშავეები, მკვეველები, ჰომოსექსუალები, კრიმინალები, მაგრამ როგორც თავად ამბობს მათ ყველა ფილმში ყველაზე ჰუმანურ ასპექტში განიხილავს და ყოპველთვის უარს ამბობს კარგისა და ცუდის პოლარიზაციაზე.
პირველი მხატვრული ფილმი ”პეპი, ლუცი, ბომი და დანარჩენი გოგონები” კინოეკრანებზე 1980 წელს გამოვიდა. დაბალი ბიუჯეტითა და მოხალისე გადამღები ჯგუფით ფილმმა წარმატება მაინც მოუტანა პედრო ალმოდოვარს და მთელ მსოფლიოს თუ არა ესპანეთს მაინც ახალი და ინდივიდუალური ხედვის მქონე რეჟისორი გააცნო.

უკვე ამის შემდეგ რეჟისორი თითქმის ყოველ წელს მაყურებელს ახალი ფილმით ანებივრებდა, სექსუალური თავისუფლება, კათოლიკური ეკლესიის მანკიერებანი პედრო ალმოდოვარი ყველა ფილმში ხმამაღლა საზოგადეობისთვის ყველაზე მტკივნეულ და ტაბუდადებულ თემებზე ლაპარაკობდა. პედრო ალმოდოვარმა გადაიღო მატადორი და საზოგადეობაც ხმამაღლა აალაპარაკა, გადაიღო მაღალი ქუსლები და მიიღო ცეზარის ჯილდო საუკეთესო უცხოურ ენოვანიუ ფილმისთვის, 80 იანი წლები კი მისთვის 1992 წელს დასრულდა, როდესაც ”კიკა” გადაიღო.

კრიტიკოსები ამბობენ, რომ ”კიკას” ყველა პერსონაჟი სხვადასხვა ფილმის ჟანრიდან არის ამოღებული, ყველაზე ქაოტურ და კინოჩარჩოებისგან თავისუფალ ფილმში მთავარი როლები მისმა საყვარელმა მსაიხობმა ვიქტორია აბრილმა და ვეონიკა ფორქემ ითამაშეს. ფილმი კრიტიკოსებმა უარყოფითად შეაფასეს , მაგრამ პედრო ალმოდოვარისთვის კიკათი კინემატოგრაფში ახალი ერა დაიწყო.

მიუხედავად იმისა, რომ ძალიან მიყვარს დედაჩემ მისგან იდეალური პორტრეტი მაინც არასდროს შემიქმნია. მე მისი უარყოფითი მხარეები უფრო მომწონს, ეს უფრო სასაცილოა, ვიდრე მისი ღირსებები

ასე იხსენებდა დედას რეჟისორი, როდესაც 1999 წელს კინოეკრანებზე მისი მორიგი დრამა ”ყველაფერი დედაჩემის შესახებ ” გამოვიდა. ისტორია ქალზე, რომელიც გარდაცვლილი შვილის სურვილს ასრულებს და ეძებს კაცს, რათა მოუყვეს, რომ მათ ოდესღაც ჰყავდათ შვილი, რომლის ერთადერთი ოცნებაც მამის გაცნობა იყო. ფილმმა პედრო ალმოდოვარს თითქმის ყველა პრესტიჟული კინოჯილდო მოუტანა, მათ შორის ამერიკის უმაღლესი კინოაკადმიის აღიარება.
ესაუბრე მას, დაბრუნება, დასხვრეული კოცნა და კანი რომელშიც ვცხოვრობ -ახალი ფილმებით კინომოყვარულებს ალმოდოვარი თითქმის ყოველწელს ანებივრებს, მისი ნებისმიერი ფილმი კინოკრიტიკოსების მსჯელობის საგანი და პრესტიჟული კინოდაჯიდლოვებების ლაურეატი ხდება. ჰყავს ფავორიტი მსახიობი პენელოპა კრუზი, რომლის გარეშეც ალმოდოვარის ფილმები უბრალოდ წარმოუდგენელია. მისსა და პენელოპას ურთიერთობას კინოსამყაროში ხშირად მონიკა ვიტისა და მიქელანჯელო ანტონიონის ერთმანეთისადმი პროფესიულ დამოკიდებულებას ადარებენ. პენელოპა პედროსთვის მასალაა, რომლისგანაც ნებისმიერი სირთულის პერსონაჟის შექმნაა შესაძლებელი.

019-penelope-cruz-and-pedro-almodovar-theredlist.jpg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s